söndag 3 oktober 2010

Handarbete...


Alfons vill gärna lära sig nya handarbeten stup i kvarten!
Själv är jag ingen hejjare på slika ting, men jag gör dock så gott jag kan för att han ska få prova.
Idag har vi inhandlat garn till "vänskapsband". Tydligen var det för svårt, så då tvinnande vi garn istället. Det var också lite för pilligt, och till saken hör att jag på nått magiskt sätt blir satt att avsluta alla jobben... Ville jag det?! NEJ!

Nyss kom han och sa att han ville att jag skulle lära honom sticka!

Jag orkar inte det!

Sänder här ut ett nödrop till mormor...
Kan du SNÄLLA ha en handarbetsdag med ditt barnbarn???!



Vi besökte en "fiberfestival" idag, där Alfons tovade ett jättefint hjärta, och då slogs jag av tanken att han nog borde gå på en Waldorfskola?!
He would love it!

3 kommentarer:

  1. ja det skulle ju verkligen vara något för honom om han har intresset kvar :)

    SvaraRadera
  2. Om inte jag minns fel så är Alfons en fena på handvirkning?

    SvaraRadera
  3. Minsann! Du minns rätt! ..och nu har han kommit på en egen variant av "vänskapsband". Han knyter helt enkelt knutar på en lång rad... Det blir ju också bra! Han tillverkar också käcka armband på fritids, av glitterpiprensare och fjädrar... Lite indianskt sådär;-)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)