onsdag 29 september 2010

Trögt...

Jag är så FRUKTANSVÄRT trött för tillfället...
Eller "tillfället", förresten!
När jag tänker efter har tröttheten segat sig fast sakta men säkert under våren,
för att under hösten ta ett rejält tag om mig!

Vad handlar det om...?

Mest sånt jag inte kan och bör skriva om här.
Tankarna bara yr, och jag får ingen rätsida på dom.
I huvudet beskyller jag andra, mig själv, omvärlden, mig själv, jobbet, mig själv bla bla bla bla...
Självföraktet har antagit gränslösa propotioner.
Kan sova hur mycket som helst, men är oförmögen att gå och lägga mig i tid...
blir apatiskt sittande framför tv:n, framför datorn...

Jag känner igen den... gropen!
Jag har varit här nere och kravlat förut...
 Jag känner igen känslan av att vara tvådimensionell... 
Det suger!

Här, på "mumlet", vill jag för det mesta ha en ganska glad och positiv,
ibland kanske lite ironisk, framtoning.
Just nu känns det svårt...

Jag hoppas på bra dagar - dom måste ju komma nångång?!

Så snälla du...
Ge inte upp, även om inläggen är få varje vecka...
Det gläder mig att du tittar in!

5 kommentarer:

  1. jag måste nog komma och hälsa på er snart så du får en dos av våran lillskrålla. hon ger lite glädje och ork iaf till oss :)

    SvaraRadera
  2. Klart jag tittar in! Jag älskar ju dig gumman och din blogg och dina bilder som börjar bli vackrare och vackrare.
    Vi finns här, en god vän finns kvar även om tiden går - det har vi ju redan bevisat, du och jag!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. sv: ja, vi vill ju gärna komma och slobba med er! :) säg bara till lite i förväg så vi kan planera in det :)

    SvaraRadera
  4. På tal om din bild. Våra rönnbär försvann idag... det kom en flock fåglar och åt upp allihop! Nu är det snart vinter. Myspys!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)