tisdag 12 oktober 2010

Hundväder!

Var till läkare igår, och är nu sjukskriven ett tag framöver...
Känns både bra och dåligt.
Dåligt, därför att jag vet att det blir tjorvigt på jobbet
och för att ekonomin kommer att suga.
Bra, därför att jag behöver tid! 
Jag behöver komma ner i varv, djupandas och få rätsida på tankeverksamheten.
Klättra upp ur gropen helt enkelt!

Snart är jag kanske en snällare mamma, mer ansvarstagande fru, vänligare vän  
och mer hängiven pedagog/kollega igen?!

Jag ska försöka vara duktig och ta mig ut på ordentliga promenader
så att kroppen blir genomblåst av frisk luft!
Doktorns ordination var bla 30 minuters promenad.

Vi som är hundägare är lyckligt lottade, vi som "tvingas" ut i
detta fantastiska höstväder!
Soligt, lite småkallt och färgsprakande.

Ett riktigt HUNDVÄDER!

4 kommentarer:

  1. Jag tror och hoppas att detta är PRECIS vad du behöver! Det var vad jag behövde när jag befann mig i liknande situation. Jag grät av lättnad när läkaren sa att jag skulle vara sjukskriven. Det var som en stor tung våt kappa lyftes av mig, en kappa fylld av måsten, ansvar, oro, stress och det vanliga: "nej men nu kan jag inte vara sjuk för då måste den ju jobba extra och hur ska de lösa det nu då och jag skulle ju göra det på onsdag och tänk nästa vecka när det var utbildning... då missar jag det och....."
    Bara släpp allt, bry dig om DIG och din familj. Det enda och OM du inte orkar med din familj just nu eller under en hel månad eller året ut så tror jag de förstår. De finns där och väntar på dig. Det löser sig gumman. Jag har ett slagord, ett ordspråk, en slogan... som jag använder rätt ofta och det är både kraftfullt och superbra. Det är "Skit i DET!" Nu menar jag alltså att du ska skita i hur det går på jobbet och annat när DU är sjuk.
    Tänk på DIG.
    KRAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Kram på dig!
    Hör av dig om du vill ha promenadsällskap någon dag. fast du får allt höra av dit i tid, det tar ju ett tag att se om vi kan ha bilen, packa in oss, mata lillan och komma ut till er. om du inte kommer hit och promenerar såklart :)

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Heja heja! Det kommer fixa sig det här! Du är fantastisk precis som du är, släpp alla måsten och fokusera på dig själv. Jag skickar över lite energi till dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Kom förbi på en kopp & kaka vettja. Bra medicin! Många kramar från mig och Helmer!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)