torsdag 21 oktober 2010

Senhöst i trädgården.

-8 grader i morse, solen skiner och jag blev bara tvungen
att gå ut i trädgården och ta några bilder innan snön täckt över marken för i år...

Håll till godo!

Den sedvanliga utsiktsvyn över älven.
Du trogna läsare torde vara lite mätt på denna vy men...



Frostnupna nypon.


Insåg i morse, att det är svårt att fånga frosten i gräset på bild.



Bellman, i den enda soffa han får vara...
den i hundgården!


Stegen som blivt kvarlutad mot ladan, efter att Svärmor och Peter
gjort ett gediget målarjobb här i sommar.


Antar att studsmattan borde plockas ihop innan snön gör entré?!


Veden blev  faktiskt inkastad under tak till slut...
Dock inte tack vare mig till särskilt stor del...
Varje gång jag började, sprang det ut en råttj***l!!!
Nu ska veden "bara" in i källaren också!



Rabatten...


...och den fina mjölkkannan som, till min stora glädje,
blev kvarlämnad av de tidigare husägarna!

Nu ska snön visst komma sägs det...
Bara att gilla läget antar jag?
Jag insåg, den gågna vintern, att jag blivit så gammal att inte ens vintern känns
särskilt lång längre, så innan vi vet ordet av ska väl gräset klippas igen:-)


3 kommentarer:

  1. vilka fina bilder!

    jag vill också tycka att vintern är kort. det hade varit toppen. men jag vill att december-månad ska vara låååång :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Zandra. Fina bilder! Och vilket fint hus ni har!!

    SvaraRadera
  3. Kul att se dig idag! Kom gärna förbi på en fika eller lunch å ta med Alfons! När passar det för er? Varmaste kramar!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)