måndag 18 oktober 2010

Ny vecka.

Grunnar som bäst på om det här är veckan då energin ska återkomma,
och då jag kommer att uträtta en massa praktiska och bra saker?!
Nu är jag ju i och för sig inte känd för att uträtta så hemskt mycket mer än det jag måste men...

Nå, i alla fall så...
körde jag till Lycksele för att besiktade Peters bil förra veckan. Och dessutom
började jag, hur otippat som helst, på vattengympa!!!
Tänk att jag, som har baddräktsfobi, faktiskt gjorde det!
Jag är så stolt över mig själv.
Faktum är att det var väldigt roligt. Asjobbigt, men jätteskoj!!!
Jag tom sjöng i bilen på hemvägen efteråt!

Jag var faktiskt glad flera stunder förra veckan...
hoppas det blir fler och längre stunder denna vecka!

Johan skrev en önskelista till tomten som han skickade iväg för någon vecka sedan...
Hans stora fritidssysselsättning numera är att skriva önskelistan som vi övriga kan ta en titt på! Han har ju räknat ut att tomten kommer med nån fin present, men att mammor, pappor, mor- och farmödrar och annat löst folk, också kommer med klappar!

Så här såg önskelistan ut efter den "första sittningen", men låt mig berätta att den nu är två A4 sidor lång , fullplåttrad med önskningar.... "LÄPTÅP", "PLAT-TV", "WII KONTRÅL 2ST" osv osv. Mor och far får nog skaffa extraknäck är jag rädd... Lite rörande fann jag ändå "LEKKAMRAT TIL BELMAN"♥
Är lite orolig att julafton kommer att bli lite av en besvikelse dock...

Alfons har hittills bara uttryckt en önskan...
En ArktisPingvin!
Då Peter och jag sa att en pingvin nog skulle få det lite svårt att bo i ett hus med en familj,
 blev han djupt bedrövad och ledsen...
Ledsen över att behöva flytta ifrån oss... för hur skulle annars pingvinen överleva?!

Vi verkar inte vara prio 1 just nu!!!

2 kommentarer:

  1. Vad fint... du har två underbara barn!

    SvaraRadera
  2. dina barn är ju så underbara !

    sv: nej ingen allergi vad vi vet om än iaf. hon har hormonplitor och lite andra småprickar som en reaktion på det jag ätit bara. vad vi tror alltså.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)