torsdag 14 oktober 2010

I vår Herres hage...

I brevlådan idag...
En så OTROLIGT fin elefant!
Tack Ewa,
jag älskar den!
Den ska ställas på ett bra ställe där Bellmans svans
inte riskerar att svänga ner den!
Tack, den piggar verkligen upp!


Under lunchtid idag hade jag en liten räv på besök...
Den tog en stor råtta ute på lägdan,
(å nu var det en STOR RÅTTA och inget annat! Yack!!!)
som den sedan grävde ner i vår grusgång?!
Det är det den håller på med här.
 Sedan sprang den vidare ut på lägdan och fortsatte jaga!
För den intresserade kan jag berätta, att räven stod på exakt samma ställe
där det stod en björn den 1 juni förra året!
Där kom det också trippande en råbock en eftermiddag för några år sedan...

Ja i vår Herres hage finns allehanda djur!

3 kommentarer:

  1. Det är så jädra gott om råttor så den lägger nog upp ett STORT vinterförråd

    SvaraRadera
  2. Jag vet Patricia! Jag har sett så sjukt mycket sork i sommar och höst... Men detta var en RÅTTA!!! Krääääääääx! Lustigt nog tänkte jag på dig via tankarna på björnen... Var in på ÖS idag... Såg AXA på bild - tur jag inte träffade henne, då hade jag börjat längta för mycket:-) Fintjejen!

    SvaraRadera
  3. Men Vilken FIIIN elefant - från varma breddgrader kan jag tänka?
    Puss gumman och finfint skådespel utanför ditt hus, AVIS!!!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)