onsdag 15 september 2010

Imponerande!

Kolla in det här inlägget....

I´m impressed!
Are you impressed?

Den här dagen har verkligen varit höstig...
Regn, regn och åter regn!

Ungarna skulle idag på en heldags utflykt med skolan. Morgonen innehöll dels packning av fika och extrakläder enligt skolans instruktioner,
dels föräldrainstruktioner till barnen om hur och med vad ryggorna var packade...

Gång efter annan  har jag sänt mina barn en tanke, då jag tittat ut genom fönstret och sett det hällande regnet, och var således ganska intresserad av hur de haft det då vi sågs till middagen!
Lätt häpen konstaterade jag att de var klädda i samma kläder som på morgonen... De hade alltså hållit sig torra hela dagen! Bra gjort! Nåt som dock retade upp mig rejält var att ingen av barnen hade "hittat" sina mat- och dryckeskåsor?! Johan hade därför inte ätit alls under dagen eftersom han tydligen inte hittat fikat heller, och Alfons hade lånat en kåsa av någon men fikat sitt fika... Ingen av dom tycks heller ha bett om hjälp att hitta det dom sökte... Vad ska man säga, det var ju inte så att jag hade packat i en husvagn?! Helt vanliga ryggsäckar handlar det om!

Kan inte låta bli att tycka att vi som föräldrar hamnar i en dålig dager trots att vi gjort "allt rätt"... För andra ser det antagligen ut som om vi inte skickat med en adekvat utrustning vilket vi ju hade! Det kommer säkert att komma gånger då vi missar att det ska vara utflykt eller nåt annat som ska skickas med, och då får vi ju med rätta stå till svars för det (även om det förstås är mänskligt att fela) men jag vill helst slippa då jag faktiskt gjort mitt bästa!

Jag skällde på barnen och fattade ett beslut...
I framtiden lägger jag fram allt i två högar som de sedan själva får stoppa ner i ryggsäckarna!

"Learning by doing"

2 kommentarer:

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)