måndag 6 september 2010

Städskåp!


...varför finns dom egentligen?
Vad har dom för syfte?
Att vara förvaring för städartiklar kan ju inte vara meningen!
Jag menar, till det är dom ju för små...


Finns det någon därute som ärligt och öppenhjärtigt kan erkänna
att städskåpet uteslutande används till dammsugaren, skurhinken, moppen och diversere rengöringsmedel?!
Det här är hyllplanen i vårt städskåp!
Uppenbarligen är det omöjligt att hitta sånt som står nån annastans än "längst fram".
Skulle man ta mod till sig för att söka lite längre bak, ja... då ramlar det grejjer! Tro mig!
Det här är bottenplanet i vårt städskåp!

På en bra dag kan man få in en dammsugare av rund modell, lite hushållspapper, nån hink och lite sånt... Men bara på en BRA DAG!!!
En dag då man sprudlar av tålamod och städentusiasm...

Andra, vanliga dagar, slutar oftast så här...

...om någon mot förmodan fått in dammsugarjäveln, så kommer slangen farande mot en, i hög hastighet, så snart man öppnar skåpet! Annars hamnar dammsugaren oftast som en snygg detalj i inredningen nånstans i huset... Skurhinkar och moppar hamnar i badrummet, också mycket chic! Rengöringsmedel hamnar i olika badrumsskåp, under diksbänken, eller på nån annan plats... Inget av de nyss nämnda särskilt barnvänliga ställen...

Städskåpet är således en plats för oändligt mycket prylar, som ingen vill kännas vid... Vem vet, de kanske inte ens är våra... Kanske det är någon annan som lagt beslag på utrymmet här?!

Ett annat alternativ är att det faktisk är städmaterialsförvaring, men för sanna tetrisentusiaster!!!

4 kommentarer:

  1. sv: det enda du behöver göra för att få hem en goodiebag är att recensera grejerna sen när du provat dom. ja du behöver bli medlem också. men det kostar ingenting! :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag känner igen mig PRECIS! Å andra sidan förvarar jag dammsugaren i garderoben i hallen eftersom "städskåpet" ju inte rymmer den. Det resulterar i att jag pressar in slangen mellan jackor och kappor och allt som oftast kommer den som en jättebazooka farande rätt i nyllet! Och det i sin tur resulterar i att jag tvingar in dem med kraft och slår igen dörren hårt och så slår jag istället i en knoge eller annat.

    Mitt förslag är att vi slutar städa helt enkelt =)

    Puzz o kram snygging.

    SvaraRadera
  3. Jag känner också igen mig. Även om vår städskrubb är betydligt större så lyckas jag fylla den till bredden. Den värsta boven i dramat tycker jag är självaste SLANGEN. Jag har köpt en upphängare för denna på IKEA men den används sällan eftersom det är så jla trångt! Jag säger bara NIX att dammsuga!

    SvaraRadera
  4. förresten så städade jag vårat städskåp förra veckan. och nu är det riktigt rent och fint där inne. men inte f*n får dammsugaren plats ändå!!!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)