måndag 8 mars 2010

Zumba!

Jag råkade av en händelse anmälas till en Zumbagrupp, en slags salsabetonad aerobics, på måndagkvällar. Knappt jag fattar hur det gick till, men nu har jag varit på det första passet i alla fall! Jag som inte tränat nånting sedan Adam var länsman, antog att jag skulle orka vara med i 10 minuter ungefär. Jag klarade av hela passet på ca en timme och dog faktiskt inte! Otroligt! Ja, alla stegen satt förstås inte, en del var helt omöjliga, men jag gjorde mitt bästa och känner mig ändå ganska nöjd!

Valpen... Jisses, vad nära att vi köpte honom idag... Jag var helt "på", och P var i princip på väg när han drabbades av eftertanke... Vi beslutade att planera det hela lite bättre. Bygga en hundgård i sommar, spara lite pengar och förbereda och involvera pojkarna i själva hundköpet. Om nåt år kan vi börja hålla utkik efter en liknande valp igen... Jag är ledsen men tror ändå att det var det bästa beslutet. Sötare och mer fulländad hundvalp får man nog trots allt leta efter! Han var så "VÅR"!

4 kommentarer:

  1. HOI vad du e DUKTIG! Jag blir alldeles imponerad! Även av det mogna beslutet om hund. I det läget med hus, man och gård hade jag aldrig varit SÅ mogen. En hund tillhör ju familjen och bör finnas där. I min iaf =)
    Men vi tittade på undulat idag =)

    Bra med zumban.. fräckt.

    SvaraRadera
  2. Bra med undulat! Jag finner det ganska komiskt/ironiskt att P började förbereda ett akvarium med grabbarna i kväll... Ingen hund men några neontetror liksom:-D

    På tal om Zumban... "Brudens" mor var där! Jag förklarade vem jag var och att jag hade några presenter till hennes dotter och svärson i min hall (för där står dom kvar). Vi kom överens om att jag tar med dom nästa måndag... Världen är ändå bra liten!!! Nu ska dom levereras i alla fall, bättre sent än aldrig va?!

    SvaraRadera
  3. jag skulle också vilja prova zumba. var är det du har hittat en sån kurs?

    SvaraRadera
  4. och angående gårdagen så var vi på tipptopp humör båda två efter det där. trots att jag är dyngförkyld så var man typ pigg och sperglad.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)