onsdag 17 mars 2010

Helfläng!

Har funderat på en sak...

I morse var det 20 grader kallt igen. Man svär lite, inser att man inte satt i motorvärmaren, klär sig, åker till jobbet och gillar liksom läget.

Några timmar senare är det två plusgrader?! Solen skiner, snön gnistrar i solskenet och man svettas kopiöst eftersom man klädde sig för 20 minusgrader!
Men det är härligt och våren kan anas...

Nu tänker vi oss att det är juli.

Man vaknar. Det är en härlig morgon och man tar med en kopp kaffe ut på altanen där man, iklädd nattskjorta, njuter av 20 varma härliga grader...
Man fortsätte dagen och klär sig efter vädret...
...så går det några timmar och PLÖTSLIGT har kvicksilvret sjunkit till -2 grader!!!


Min fråga är:

Skulle vi kunna acceptera detta?

Skulle vi inte förlora förståndet då?

Skulle vi ens överleva?

Varför förväntas man överleva dessa temperaturväxlingar, bara för att det är "vinter"?

Kan detta påverkas politiskt eller kan SMHI ställas till svars?

Och var i allsin dar har Åsa Bodén tagit vägen?

♦♦♦Ikväll har jag i alla fall satt i motorvärmaren...♦♦♦


PS. Jag är extremt irriterad på den här bloggsidan, som tydligen bestämmer var jag ska ha radmatningar och inte... Detta inlägg ser inte alls ut så som jag vill! :-S

1 kommentar:

  1. Stackars stackars. du kanske skulle sätta dig ner och kolla igenom blogspot.com? :D

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)