lördag 6 mars 2010

Det funkar?!

Det kanske finns någons som minns att mitt nyårslöfte för 2010 är att INTE KÖPA NÅGRA PRENUMERATIONER ELLER LIKNANDE SOM TELEFONFÖRSÄLJARE RINGER OCH SÄLJER. Faktum är att det vid några tillfällen ringt försäljare, senast igår, och försökt kränga grejjer, och dom har accepterat mitt nej då jag säger att det är mitt nyårslöfte! Otroligt! Jag kan varmt rekommendera denna taktik! Take it or leave it!

Hundvalpstankarna fick mig alldeles ur balans i ett par dagar! Värst är väl att maken "smittades", och den lilla stövarhanne vi sett på blocket har numera ett namn som vi kallar honom vid... Vi går in på blocket då och då... Tittar. Suckar. Önskar. Lyckligtvis verkar vi så pass psykiskt stabila att vi ännu inte ringt och hört oss för om den... I så fall vore det kört! Skulle jag säga "Vi slår till!", skulle P sätta sig i bilen på stört och åka och köpa den...

Dagen har varit helt underbar! J, A och jag var ute på gården och lekte i snöhögarna i flera timmar... I alla fall J och jag. A är fortfarande märkt av en veckas förkylning, hans ork och tålamod lämnar en hel del övrigt att önska... Han gick in efter en stund...

Låt mig presentera: Den vackraste 7-åring jag känner!

A högst upp på den största kullen vi har på gården.
Här är han fortfarande vid gott mod, men...


En glad mamma och en glad J!
Vi hade faktiskt en superstund ihop, i allt det vita:-)

Nu stundar middag och melodifestival hos barnens farmor.
Trevligt!

Jag skulle vilja göra mig fin...
Vi får se hur det går med den saken...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)