torsdag 25 mars 2010

Nedräkning!

OK, så här ligger det till...
Imorgon hämtar vi hem Bellman!!! Jag, och resten av familjen med mig, längtar nåt helt astronomiskt... Tänk att på lördag har vi honom här!
Sitter också och funderar på att anmäla mig och Bellman till en valpkurs i vår. Kunde vara kul att göra nåt tillsammans, och för mig att bli en duktig matte... Jag vill ju det! Jag vill verkligen att det här ska bli bra nu - att det ska funka för alla och envar!
Det kändes som ett tecken idag, då Peter fick sin "Svensk Jakt", eftersom det i detta nummer påbörjades en valpuppfostringsföljetong! Peter höjde lite förtjust på ögonbrynet då jag kastade mig över senaste numret, innan han hunnit öppna den;-)
Men..... Tänk om det blir skit... Tänk om hunden avskyr mig... Tänk om jag blir värsta monstermatten... Det vill jag ju inte... Jag vill verkligen inte det...
Nä, nu ringer jag och hör mig för om den där kursen! Jag tror det blir kul!
Ha en härlig Voff-eldag;-)

4 kommentarer:

  1. Ja, tjoflöjt! Då var man anmäld till brukshundsklubben då...

    SvaraRadera
  2. Klart du kommer bli en toppenmatte. precis som du är en toppenmamma ju!

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare!

    SvaraRadera
  4. Kunde inte instämt bättre. Fundera inte på huruvida du blir en bra eller dålig matte. Hunden är den lägst stående i er familj, han kommer att dyrka er alla om ni bara är konsekventa och tydliga. Precis som det ska vara. Och som valp kommer han älska alla som busar och ger mat =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)