söndag 21 mars 2010

Ytterligare en söndag!

Årets elfte söndag är härmed, mer eller mindre avklarad...

Då ungarna körde upp mig klockan 7:20 var det ju bara att sätta igång dagen. Fanns en hel del köksgöromål kvar från gårkvällen, så jag började med det. Ett, tu, tre var klockan 8:45 och jag hade både diskat OCH rensat skafferiet från allt vad gammal skit, tomburkar, och utgångna torrprodukter heter... Tog en god frukost på det!

Någon timme senare tog jag mitt samhälleliga ansvar, och promenerade iväg till Vindelälvsdragets målgång. Där träffade jag ett par fina kompisar och deras lilla V, nu tre månader, som jag äntligen fick ta en närmare titt på. Precis som bilderna tidigare skvallrat om, så är han så fantastiskt söt! Stannade inte länge vid målgången, utan tog en långpromenad runt byn och sedan hem. Övriga familjen skidade på isen, så jag passade på att baka en kaka då farmor skulle hälsa på lite senare. Då de kommit tillbaka från skidturen hade jag också hunnit koka ihop en Chai Latte enligt Tant Ewas recept: Mums fillibabba!

Peter var helt lyrisk över skidföret, och lyckades övertala mig att ta en tur på isen, medan killarna åkte skridskor, och han själv satt och pimplade. Ja, det var ganska najs - även om jag har LITE svårt för att helt låta mig hänföras av skidåkningens ädla konst.

Lagom till att farmor kom till oss vid 15-tiden, hade ork och tålamod börjat tryta hos den yngre delen av familjen, så vi gick helt enkelt in och fikade... Det går ju också bra, vi hade ju trots allt varit ute sedan före 11. Sedan kom vi lite av oss tror jag... Vi var helt slut, och även om solen bara skrek åt oss att komma ut och njuta av den, så orkade vi inte mer - vi slappade på spikmattan, killarna snickrade lite med pappafiguren, vi läste, åt middag och till sist tog pojkarna ett bad i kandelabersken... Ganska mysigt:-)

En helt ok söndag, inte sant?!

3 kommentarer:

  1. Men hej vad det lät som att du dels: Varit oehört effektiv. Dels: hunnit med massor. Dels: varit social. Dels: städat, bakat, rensat och hunnit slappa, få sol i ansiktet och ätit...

    Mycket imponerande. Qul du gillade Chai receptet.
    PUSS...

    Du... man kan nästan säga att det är fyra dagar kvar... ja om 2.5 timma iaf. typ...

    SvaraRadera
  2. Ja Vindelälvsdraget har ju sett sina bästa dagar. Kul att du kikade förbi på vår lilla V. Han fick även hälsa på sin pappa på arbetet idag=) Kika gärna förbi på fika i huset om ni orkar/ids/har lust/vill/kan/törs komma dvs

    //Leffe superpedagogen...not

    SvaraRadera
  3. Ja, han är så fin! Och go! Vi saknade er idag. Låter som om söndagen var helt underbar. Det var den inte i Stockholm... eftersom det regnade/ snöade storm..

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)