söndag 7 februari 2010

Snökämpar.

Idag sken solen som om galen över nejden. Killarna och jag fick på oss paltorna och gav oss ut på Vindelälven på förmiddagen. J och jag tog skidorna och A åkte skridskor. En riktigt härlig stund. Efter ett par timmar kom pappsen hem och bjöd på en kopp kaffe, och då var man ju redo för nån timme till:-) J och P begav sig iväg med inbjudningskort inför 7-årsdagen till några kompisar, och då passade A och jag på att skotta upp en liten plan på isen... Sedan åkte han skrillor medan jag lapade sol på bryggan. En rätt så ok söndag faktiskt!

Sakta men säkert börjar jag stundvis att uppskatta vintern. Detta har ju tagit mig ca 30 år, men såna här dagar är det riktigt fint. När P och jag hade dejtat i ett par veckor, följde jag med honom till hans stuga "in the middle of nowere". Där lånade jag hans skidor och klaffsade runt med dom i stugnärheten. Då jag kom hem och berättade för mamma att jag "åkt" skidor, utbrast hon: Å herre gud! Då måste det vara allvar med den här killen!

Så rätt hon hade - han är värd t o m en tur på skidor:-D

1 kommentar:

  1. Låter underbart att du finner små stunder av njutning även i snön och kylan =)
    Jag älskar det ju som du vet. Klart solen, våren, värmen är underbar men vintern har sin tjusning och alla möjligheter som vintern erbjuder till aktiviteter tycker jag inte riktigt sommaren kan mäta sig med. På sommaren är det ju mest sola, bada, segla och sen.... ???

    Låter som ni haft en alldeles sjukt nice dag. KRAM

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)