måndag 1 februari 2010

Ledig måndag.

Så mysigt! Jag tog en kompdag idag, då A´s förskola hade planeringsdag... Vi tog ledigt från skolan för J och sedan stannade vi helt enkelt hemma... Snacka om att vi pillimasat runt i pyjamas mest hela dagen. Det var närmare 30 minusgrader på morgonen så nån brådis ut var det ju inte. Jag trotsade dock kylan vid 10-tiden, och for ut och skidade upp ett spår runt ägorna! Detta är så olikt mig, att jag allvarligt funderade över om jag kunde vara en bortbyting? Spåret blev dock gjort och några timmar senare var A ute i det med stor frenesi och entusiasm!!! Lyckat alltså! I övrigt har vi spelat Wii, gjort ansikts- handsmålning, tittat på film, varit ute med hunden och bestigit gigantiska snöhögar på gården! Inget är som lediga måndagar... man kan verkligen slappna av och vara LEDIG! I love!!! Trots detta fick jag ett uns av dåligt samvete fram emot sena eftemiddagen och började köra lite tvättar, duscha, klä mig osv.

P och J hade date med ett par kompisar på bio ikväll, och A var lovad att få spela "star wars" på datorn när dom var borta. Det är dock något magiskt med spel och frånvaron av pappafiguren i familjen... Det funkar ALDRIG när han inte är hemma! Jag gjorde verkligen mitt bästa för att hjälpa A med spelet, men till slut var både han och jag hysteriska... Det gick inte. Jag lovade honom istället att han skulle få hyra en film med lite mysgott till. Under tiden hann jag dessutom upptäcka ett massivt stopp i köksavloppet, varför en tur till affären, och inköp av propplösare, var oundviklig i alla fall!

I skrivande stund ser A på Scoby-Doo film, och propplösaren puttrar i avloppet... hoppas det fungerar?! Bör kanske stoppa in en ny tvätt i maskinen under tiden!

Tjingeling!!!

5 kommentarer:

  1. Oj! Låter som en aktiv dag trots ledigheten. Det där med datorn brukar hända mig på jobbet och då är det tur att barnen finns! Gällande avloppet hoppas jag att det inte har frusit... Kram på er och syns i morgon!

    SvaraRadera
  2. Välkommen Maria! Vad roligt att du hittat hit, åsså hittade ju jag din blogg på köpet. Kul!!!

    Men du... kan avloppet frysa i en vanlig villa? Vi eldar ju och använder diskbänken och så?! Det går förb*^&%¤t dåligt för mig med propplösningen - så nåt stort är det som sitter på tvären!

    Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. Herregud vad du hann med på din pilimysarjamasdag..... Man blir alldeles matt. Men du, en sak undrar jag - åkte du skidor naken?

    Lycka till m avloppet. Tror du verkligen att det frusit? Verkar konstigt.

    SvaraRadera
  4. Näääe...inte naken, men med pyjamasen under täckbrallorna:-D Livet på landet du vet! Skithärlig dag, som fick mig att fundera på att gå ner i tid lite (igen)... Kvalitetstid med ungarna... vill bara gråta när jag tänker på det....

    För en halvminut kom P upp och sa stolt att avloppet var fixat! Skönt, med tanke på att rörmockaren inte hade tid förrän nästa vecka!
    Kram!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)