onsdag 24 februari 2010

Fototriss - "Oväntat"

Jag tänkte ge mig på ett försök att delta i fotoutmaningen "Fototriss". Hoppas nu att jag lyckas göra det enligt konstens alla regler. Oavsett om jag lyckas med länkningar o.dyl, är detta mitt bidrag:

OVÄNTAT:
En höstdag tog vi med oss mormor och hennes hund, en kompis till pojkarna samt en fikakorg och for på en utflykt. Hunden skulle släppas iväg på en löplina och fick upp en sådan fart att mormor drogs omkull, med ett brutet ben som resultat. Oväntad avslutning på just den utflykten....


J hade endast en enda önskan inför sin 5-årsdag. Man skulle få hoppa sönder hur många ballonger man ville! Natten till födelsedagen blåste jag upp 100 ballonger och placerade dom i badkaret - för var skulle de annars förvaras?! Gissa om "morgonkissningen" blev en oväntad upplevelse!




Vi skulle bege oss till ett sommarevenemang. Lite fika, musik,lotterier och sånt. A ombads att gå och klä sig innan vi skulle åka. Han kom ner iklädd tomtedräkt, dödskalleskor, och med ett lasersvärd i handen! Det var en oväntad mundering!












Fler fototrissar kan du se här: (hoppas jag..... om jag gör rätt?!)
http://www.fototriss.blogspot.com/

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Dom är härliga dom små liven! Jag skulle vilja se minen på barnen när de kom och skulle morgonkissa!

    SvaraRadera
  2. Stackars mormor!

    Så här gör du:
    1.Nytt inlägg. 2. Skriv din text. 3.Kopiera sidan du vill länka till 4.Markera den text i ditt inlägg som du vill ska vara länk. 5.Tryck på länkknappen i verktygsfältet (till höger om textfärg). 6. Kopiera in adressen som du vill länka till och tryck ok. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. "Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder"

    Tomtedräkt är som Bearnaisesås - passar alltid!

    Qul site med fototrissarna. Kram

    SvaraRadera
  4. Så härliga bilder du har lagt upp Camilla : )

    Jag vill också hoppa på så många ballonger nästa gång jag fyller år, men då bryter jag väl säkert ett ben eller nått. Stackars din mamma.

    Att ha med sig en tomte på utflykt en sommardag är inte många förunnat. Snyggt grepp han har ; )

    Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Japp! J, the nosepicker & A, the crotchgrabber:-D (Stavar säkert fel på "crotch" men jag tror du hajjar;-))

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)