torsdag 11 februari 2010

Irriterande!

Jag är ju inte känd för att vara snabb från tanke till handling. Tvärt om är startsträckan lååååååång!

Till exempel:
För ett par år sedan hände nåt med duschhandtaget (heter det så?) i vårt ena badrum. Jag har glömt vad det var, men det gick i alla fall sönder. Jag köpte, för ovanlighetens skull, ganska omgående ett nytt och monterade det på själva slangen, inte helt utan möda... Det lossnade ibland, och jag pillade dit det igen... Sedan har nåt hänt, för i något skede måste jag ha givit upp själva "återmonteringen" av duschhandtaget och lagt det åt sidan. Men var f^#&n har det tagit vägen??? Det är ju liksom bara slangen kvar där i karet! Jag insåg just ikväll att när pojkarna ska kliva ur badet och är fulla med shampo och badskum, så har vi "spolat av" våra ungar med slang som om dom vore boskap, i ett par års tid nu!!! Ibland bemödar jag mig med att klämma till slangen så att det blir lite "stril" liksom, men inte alltid... Är det människovärdigt? Knappast?! Att dom inte klagat och ringt BRIS är ett under!

Jag skäms! Hoppas att jag kommer ihåg att köpa ett nytt duschhandtag innan sommaren i alla fall?!

I övrigt oroar jag mig för att J klagat lite ikväll över ett ont öra... Imorron ska han ju stå på scenen:-(

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Han kanske har fått för mycke vatten i sitt öra ;)
    Hopppas att det inte blir nåt mer ont så att han kan vara med i morgon.
    //Milla

    SvaraRadera
  2. = )

    Ha ha, jag tänkte faktiskt på det när jag var hos er. Om det hade gått sönder?
    Nu har jag samma problem, köpte ju ett med färg... hur qul som helst men det passar inte perfekt, den låter när man duschar och jag borde gå tillbaka med den BUMS! Medan det lixom är tid till det....
    Antar jag kommer byta tillbaka den gamla och så ligger min oxå någonstans i något år...
    Jag tycker iaf du ska ha en grym eloge för att du fixade allt samma dag!

    Puss och lägg vitlök i örat i natt =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)