torsdag 14 januari 2010

Nu är julen slut...

...men kors vad tråkigt det är att pynta bort! Ljusstakar och tomtar försvann i ett flygande fläng men sen blev det lite stopp! Tomtegardinerna i köket borde tas ner! Julgranen borde definitivt dedekoreras, demonteras och plattas till för att, likt en vampyr i morgonsol, läggas i sin låda i källaren! Kanske får ta tag i det där ikväll?! Leker faktiskt med tanken att bara sätta en sopsäck över den, och "tjofadderittan" så är den ju klädd och klar den 23 december igen! Ett helgerån, javisst, men tanken lockar!

Varje år brukar jag ha 4 stora blockljus i ett tråg, som adventsljusstake. Tråget brukar jag fylla med olika saker. Stenar och tomtar ett år, blandade nötter ett annat. I år fylldes det med polkagrisar, och jag kan säga att det blir en ansenlig mängd polkagrisar! Nu när det är fritt fram att äta av dom (man vill ju vara lite restrektiv under advent, så att ljusen inte står där alldeles ensamma fram emot jul. Jaaaaa, jag fyllde på en gång....) så har vi stora glas fyllda med dom både här och där och ingen äter av dom! Jag känner på mig att jag får slänga bort dom till påsk!!!

Jag kan också konstatera att januaribörsen är VÄLDIGT lätt att bära! Jag tyckte ju att jag var enormt smart som julklappshandlade det mesta via nätet i år. Det tycker jag iofs fortfarande - när ska man i allsin dar hinna in till stan och handla allt? Skitpraktiskt att beställa på nätet och få det hem till dörren! Downsidan är dock att det ju då ska betalas i januari... och det känns! Att "lågkolhydratbanta" är det nästan inte tal om i januari då kolhydrater i princip är det enda man har råd till. Barnen (som för övrigt hållit sig friska hela första veckan på förskola/skola-fritids! Yey!!!)klagar ju inte. Makaroner och spagetti är för dom den ultimata kombinationen! Måtte dom inte inte få skörbjugg de små liven?! Själv börjar man längta efter en smarrig köttbit med krispig sallad och sås till.... Nåja, om några veckor kanske;-) (Äsch, skämt åsido... klart barnen får annat än pasta!)

Nu några bilder på mina favvisar, en härlig fikastund ute hos oss för några dagar sedan. J och P - varm choklad. A - varm svartvinbärssaft. M - Latte. Korvmackor och kexchoklad till samtliga:-D







































Nä nu är det dags... mot julbortstöket:-( Good night!

1 kommentar:

  1. Åh.. färdiggjorda limpmackor med oboy till. att äta utomhus.. finns det något som är godare på denna jord?

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)