fredag 22 januari 2010

Dream on....

Skulle ju VAB:a idag och känner mig själv lite hängig, och såg därför fram emot att inte behöva stiga upp i ottan. Jo, tjena! Detta har hänt:

05:30 A gör toabesöket (i badrummet med ingång från vårt sovrum) och kommer till vår säng. Vi slumrar till.

05:45 J kommer till vår säng där han börjar teaterviska med sin lillebror om att han är förfärligt hungrig, och kan dom inte gå ner och göra lite nattfika?! A hänger på, jag slumrar till.

06:20 P´s väckarklocka ringer. Han stiger upp och går till duschen. Jag slumrar till.

06:30 P klär sig, sätter igång torktumlaren (!) går ner och fikar. Jag slumrar till.

07:00 ca. Pojkarna kommer och lägger sig i sängen igen, men vänder och vrider sig tills jag morrar att jag blivit sjösjuk. Kan dom snälla gå och leka?! Killarna går iväg. Torktumlaren tystnar. Jag slumrar till.

07:05 Killarna vill "pärla". J ska göra mig ett armband, A ska göra mig ett halsband. Kan jag göra knut på tråden? Jag knyter, torktumlaren är tyst och jag slumrar till.

07:10 J får ett bryt för att hålen i pärlorna är för stora och åker förbi knuten. Jag knyter fast en pärla och torktumlaren startar antiskrynkelprogrammet och surrar några minuter. Jag slumrar till.

07:20 A psykar ur för att pärlorna suger - skriker och säger bajsord. J har givit upp och vill nu spela Wii. Tjatar om detta. Jag slumrar till.

07:25 Torktumlaren surrar, J tjatar. Jag kapitulerar. J skuttar iväg för att spela Wii. Jag går upp och stänger av torktumlaren, stänger badrumsdörren, hojtar till barnen att stänga dörren till sitt rum! Kryper ner i sängen igen... Det är alldeles tyst. Jag slumrar till.

08:25 Vaknar av att katten krafsar på badrumsdörren - tydligen stängde jag in henne...

Dags att gå upp!

Ikväll blir det kalas hos mamma som fyller 63 år idag! Hipp hipp hurra!!!

3 kommentarer:

  1. Najs. Du har ju haft fullt upp på morgonen! :D

    SvaraRadera
  2. Underbart - du har helt enkelt fångat vilken småbarnsmammas sovmorgon som helst mitt i prick!

    Slumra... känns som det är oftare använt än sova. Slumra, vi mammor KAN slumra.

    Visst är det SKÖNT med sovmorgon?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har en klar bild över din morgon och kan faktiskt förstå viljan och försöken att få somna/slumra om än i få men ack så viktiga minuter när man är supermegatrött som man kan vara. Teaterviskningar tenderar ju att vara på megafonvolym så tidigt på morgonen, men torktumla kl 6.30 det måste ju vara snudd på trotyr. : ) Kramar till dig
    Ha en bra dag och hälsa din mamma.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)