lördag 23 januari 2010

Biljakt!

Var med maken och tittade på bilar idag! Blir ju galet sugen måste jag säga... Inser ju förstås att vi inte har råd med en sprillans ny kärra, men visst vore det härligt och man kan ju få drömma!

Det konstiga är, att varje gång jag får såna här bildrömmarperioder, så får jag dåligt samvete... Min Ford Ka är så söt och fin och har aldrig bråkat med mig egentligen, den är väl liten bara... Men det känns nästan som om man talar illa om en gammal god vän när man blir sugen på en ny bil... Undrar vad det beror på?

Nåja, det blev ingen ny bil idag och inte imorgon heller, men så småningom kanske?!

3 kommentarer:

  1. Jag har alltid namn på mina bilar. kanske därför det är så svårt att skiljas från dom...


    när jag var å besiktade min första bil (Patrick) så sa dom att han hade för mycket rost på bärande balkar.... jag grät nästan när vi fick lov att ställa av honom....

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Patrick! Du är rolig som namnger på de mest fantasifulla sätt (tänker mest på dina syskonbarn) Jag har nöjt mig med att kalla min Ford Ka för "Kakan" (Helt i stil med dina syskonbarn om jag minns rätt)

    Jag tänker att Kakan, den dag hon ska säljas, kommer att göra nån ung tjej mycket lycklig! Den är ju ganska tjejig på nåt sätt tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag har oxå alltid namngett mina bilar. Har bara kommit av sig själv, inget jag tänkt på. "Silverhingsten - en WV Derby" "Ryggsäcken - En fiat" "Gröna faran - Min Alfa Sudsprint"... osv

    Men du, jag vet en SAAB som är jävligt krocksäker och verkar bli väldigt billig nu, intresserad?

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)