tisdag 19 januari 2010

Kvalitetstid?

Har varit så ini skogen trött idag! P skulle ta pojkarna på skidskola ikväll, så jag bestämde mig för att ta ett bad i min ensamhet. Satte igång badvattnet och piffade med lite spa-grejor som P gav mig för evigheter sedan, men som inte blivit använda... Slutligen tände jag några ljus, och tog med ett ordentligt glas portvin ner i plurret.

Tja, förutsättningarna var ju väldigt goda för att det skulle bli riktigt skönt. Jag hade ju visserligen tänt en brasa i pannan men vattnet hade absolut inte hunnit bli varmt! Så där låg jag i fisljummet vatten och försökte låtsas som om det var ljuvligt! Det gick en stund, men när vattnet började gå från ljummet till kallt och vinet druckits upp ja då gav jag upp! Arrrrgh! Aldrig blir det som man tänkt sig.... Då jag skulle duscha av mig hade vattnet trots allt värmts upp, och då kändes det riktigt skönt!:-)

Blev klar precis i tid för att hinna fixa kvällsfika till mina tappra skidåkare, som enligt fadern var fantastiska i skidspåret! Kul - men det har dom definitivt inte efter mig!

Nu lite handboll tror jag!

5 kommentarer:

  1. = )
    Du skulle druckit mer då blir vattnet varmare

    SvaraRadera
  2. Du... pusslet, är det färdigt?

    SvaraRadera
  3. Pusslet...HA! Näe det är inte klart, och jag börjar misströsta lite! Det ligger ju på en gigantisk julduk som jag gärna skulle ta bort... Jag kanske ger det en helg till. Du hade ju lagt asmycket, sov du nåt alls den sista natten?!

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det vara en fördel att bo i hyfsat modern lägenhet - varmvatten=inga problem :)

    Kvällsfikat lät hur gott och mysigt som helst så jag är övertygad om att den glädjen också innebar lite kvalitetstid //sis

    SvaraRadera
  5. Jag kommer gärna igen, ta inte bort det!!! =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)