tisdag 26 januari 2010

Kurs!

Ja ikväll började teckenspråkskursen... Rätt så kul faktiskt, och jag kände att jag kom ihåg en hel del från förr i tiden. Det fanns ju en del sjukt pedagogiska barnprogram på 70-talet som hade tecken som sin grej... Sen gick jag teckenspråkskurs på skolan i 8:an. Faktiskt var jag på ett intagningsprov till teckenspråkstolk en gång i tiden också. Kom inte in, så det säger väl en del om mina begränsningar:-) Nu är jag i alla fall bra på veckodagarna - alltid nåt!

I eftermiddags var jag så trött att jag nästan svimmade. Jag tog helt enkelt och la mig en stund, men säg den frid som varar för evigt?! Killarna har ju sin "speldag" på tisdagar och då är det lugnt så jag passade på då. (Ja, vi är väldigt stränga föräldrar som inte låter våra barn spela data/tv spel dagligen. Det finns en helt naturlig orsak till det, men det orkar jag inte gå in på...) Så fort J var klar med sin speltid, och A tog över, så började terrorn. J har gjort allt från att ligga på mig och prata om vad han önskar sig i födelsedagspresent, till att tjata om en macka samt köra hela sin show som han har för avsikt att uppträda med på en "småstjärneshow" på skolan i februari. Allt detta har pågått i vårt sovrum under eftermiddagen, och jag minns allt som i töcken - varför är jag så trött???

Vi har också kungligt besök av Molly, min mammas hund. Morsan är på resa en vecka och då får vi låna henne. Det är riktigt trevligt med en hund i huset, men det är inte kul att gå ut på promenad kl 05:20 (kanske därför jag är trött). Nu stundar tydligen en storm, iskyla och 2 dm snö i natt, och då vill jag lova att rundan blir kort imorgon bitti!

God natt!

1 kommentar:

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)