måndag 4 januari 2010

Gastronomiskt underverk!

När jag kom hem efter jobbet idag, möttes jag av en något besynnerlig doft... A berättar glatt att han tillrett middagens sallad, och därefter kokat saft på tomat och majs! OK... intressant?! Två minuter senare dundrar J och kompisen E nerför trappan, och berättar ivrigt att dom kokat egen saft, som nu står på kylning ute i snön! Därefter följde förstås en detaljerad beskrivning av receptet: Sallad, potatis, vatten, tomat och en rejäl portion äppelcidervinäger!!!

Efter att ha försäkrats om att alla skulle få dricka drycken till middagen, ingen skulle bli utan, så blev vi också belagda med munkavle.... Den som inte tyckte om saften skulle "behålla det för sig själv"! (Undrar vem i allsin dar det är som använder det uttrycket?!)

När middagen äntligen stod på bordet var sanningens ögonblick inne... Jag tyckte nog att J själv var aningen tveksam till att börja, men jag tog mod till mig och det smakade.......i-n-t-r-e-s-s-a-n-t.... J var ju inte sämre han, han smakade och uttryckte sedan ett ganska ljudligt UÄÄÄK!


När J senare skrev ner receptet (för att försäkra sig om att ha det kvar om någon skulle upptäcka drycken, gilla den, och vilja göra honom rik på kuppen) så insåg han vilket misstag som begåtts.... Han hade ju glömt att ha i mjölk och solhavre! Hade dessa ingredienser ingått hade den säkert varit mycket godare!!!

Ja, älskade J... Det hade den säkert;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)