tisdag 15 december 2009

Och när fläskläppen lagt sig...

Knappt hann den gigantiska fläskläppen från igår anta en lite mer normal storlek förrän nästa incident var på gång... Detta har hänt:

Slutar tidigt och ser fram emot en mysig eftermiddag med killarna, innan jag måste ila tillbaka till jobbet för ett kvällsmöte. Hämtar A. Här går det snabbt och smärtfritt - hej å hå in i bilen och till skolan för att hämta J. I bilen framme vid skolan säger A, liksom i förbifarten,
"Mamma, jag har en popcornnöt i örat." (Tänk Popcorn-corn)
"Vad sa du? Har du stoppat in ett popcorn i örat?"
"Ja"
"Har ni ätit popcorn på förskolan idag?" (Rätt underligt att jag frågade det mitt i alltihop?!)
"Näe, men en kompis hittade den på golvet, åsså stoppade jag in den i örat, åsså kom den ut, åsså stoppade jag in den igen, åsså stannade den kvar..."
"Jaha, du vi får nog åka direkt till vårdcentralen och få hjälp att ta ut den".

Så J fick bli kvar på fritids, och A och jag begav oss till vårdcentralen.
Där var alla välvilligt inställda till att snabbt ge oss hjälp... Men... detta popcorn-corn hade själva "spetsen" riktad mot "utgången". Resultatet blev att det bara åkte längre in ju mer man försökte få tag i det... Remiss till akuten. På akuten får pappa P lösa av modern, som nu måste på kvällsmöte, och där blev det undersökning med specialinstrument och sugar av allehanda slag, samt en ganska plågsam stund för A...
Njet! Nope! Nein! Det popcorn jag till en början kunde se spetsen på, har nu förflyttats längst in till trumhinnan... Operation imorgon!

Bättre äta en hel skål popcorn till klagosång, än att ens son har ett popcorn-corn i sin hörselgång...

Oj, vad jag håller tummarna för vår lilla A imorgon:-Z

1 kommentar:

  1. Åh, fy bubblan vilken otur och stackars killen. Vi håller tummarna.
    KRAAAM

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)