lördag 12 december 2009

Barnkalas.


Både J och A hade varsitt kalas att gå på idag, och i torsdags tog pappa med dom till affären för att välja presenter att ta med. J bestämde sig ganska snart för en Scooby-Doofilm, och det var ju OK. A lär, sin vana trogen, ha tagit flera varv bland leksakshyllorna, och slutligen hamnat bland pennor och papper... Där bestämde han sig för att ge sin vän en papperskorg i 5-årspresent!!! Jag var väl inte alldeles nöjd med detta, men bet ihop. P tyckte att A´s motivering varit strålande. "Det kan vara bra för kompisen att ha en egen att slänga saker i... och får han magsjuka kan han ju alltid kräkas i den." Vad ska man säga?!

Historien slutar dock ej där... Vi har haft lite problem med sophanteringen, då dessa inte alltid blivit hämtade som bestämt. P ägnade tid åt att ringa runt angående detta i torsdags, och hamnade till sist hos en kvinna som efter en stunds samtal började förstå att han var A´s pappa. Hon var nämligen födelsedagsbarnets mor... Detta berättade P för mig sent på torsdagskvällen... efter att papperskorgen blivit inhandlad! Jag tyckte att det kändes väldigt komiskt, men också ganska pinsamt det hela! P fick bedyra att han på smidigaste sätt skulle förklara presentvalet vid överlämnandet, och försäkra modern om att detta alls inte var riktat som nån pik angående sophämtningen! Enligt P mottogs hans "engelska snabbversion" av presentköpet (för att inte göra A förlägen) med ett gapskratt av vuxna närvarande...!

Ovan en bild ifrån då A firade sin 5-årsdag för några veckor sedan. Han tog med ett par polare till bowlinghallen... Mycket lyckat!

Det var tur att just P tog med pojkarna för att köpa presenter... Jag hade nog försökt lirka honom till att köpa nåt annat, och innerst inne vill jag ju att de ska göra egna val! Vilken klok och bra man jag har! Lyckost mig:-D


God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)