torsdag 10 december 2009

Ja, men nu är den i gång va?


I söndags sjöng vi med kören på en julbordsittning. En man höll på att sätt eld på hela evenemanget då hans servett plötsligt flammade upp... Sotflagor virvlade runt och gjorde vissa av körens sångare lätt distraherade! Man ställer sig lite undrande till om han försökte säga oss något... I kväll sjöng vi på ICA (!) där det var julmatsprovning bland annat. Man lär sig nåt nytt varje dag sägs det, och idag har jag lärt mig att man tappar tonen om någon säger "Personal till kassa 3" i allutropet, "Gläns över sjö och strand" får då ett helt nytt sound:-D. Tur att jag har proffsiga medsångare som håller tonen och hjälper mig tillbaka snabbt!

Ja, och så är det då Luciatåg på förskolan imorgon bitti... Intet öga kommer att vara torrt förstås... Här ovan syns de finaste stjärngossarna 2008! Sagt av en helt objektiv mor!

På lördag har jag date med P! Vi ska äta och dricka riktigt gott, och se "Love actually". Det gör vi en kväll inför varje jul säkert vansinnigt mesigt, men väldigt mysigt!

Så nu är den väl verkligen igång, julen? Inte sant?!

1 kommentar:

  1. Låter som en helt underbar tradition med mat, dryck o Love Actually. Fina stjärngossar, ville de inte vara lucia =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)