torsdag 31 december 2009

Gott slut!

Så var den här... den sista dagen på år 2009.


Mycket har hänt under året:
-J har blivit skolpojke.
-Vi har haft en vattenskada, som följdes av att hela hallen blev omgjord = väldigt fin.
-P har piffat upp flera rum genom att måla och lägga nytt golv.
-Vi har ätit otaliga penicillinkurer... Familjen tycks vara streptokockinvaderad...
-A har haft ett popcorn i örat!
-P opererade knät.
-Vi köpte en ny säng - JÄTTESKÖN!

-Lilla D, Lilla L och Lilla V kom till världen! Efterlängtade!!!


-J och A fick åka flygplan för första gången, Ett 4 sittsplan i fjällen!
-Jag har fått kontakt med min halvbror! Fantastiskt!!!
-Min kusin fick ett jobb, vilket är jättekul! Det tråkiga är att han tvingades flytta långt bort - men så är det...
-Genom FB har jag funnit flera släktingar och många gamla vänner. Värdefullt!
-Jag började på ett nytt jobb! Igen!!! Men nu för sista gången hoppas jag. Åtminstone för lååååååååång tid framöver.
-P köpte en ny bil, och blev påkörd i densamma. Med lycklig utgång tack och lov!
-Katten fick en kull med ungar. Också det för sista gången hoppas jag...
-Jag gjorde min efterlängtade tatuering! Älskar den!
-Fantastisk skörd av tomater och paprikor från växthuset!
-Besök av en riktig brunbjörn i trädgården i början av Juni...Väldigt överraskande:-)

Mm, mm, mm, mm....

Det sämsta i år är nog att jag fortsatt att gå upp i vikt... Måste verkligen ta tag i det:-( Sen har jag haft mycket ont i rygg och axel, kanske/antagligen till följd av vikten...? Ovanligt stor delaktighet i vedhanteringen kan vara en annan orsak...?

Det bästa var att jag blev moster till lilla D i slutet av juni! Tätt följt av att vi åkte till Gauto under midsommarhelgen! Hela familjen på vår första riktiga resa tillsammans! Vi hade det helt underbart i några dagar:-D











Nyårslöfte då?
I år ska jag inte köpa nånting som man ringer och vill sälja till mig. Jag ska inte heller börja prenumerera på någon tidning "Endast 49.90 för 3 nummer - du får en Mp3spelare/ullpläd/trädgårdsredskap/stegräknare/ på köpet". Det är slut med det nu, så det så!!!

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Det önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)