lördag 19 december 2009

Evakuerar!

Syster Yster och jag tog med oss J och for och handlade julmat på stormarknaden på förmiddagen. Det var ganska mycket folk, men inte olidligt, trots att P och jag drack en a-n-i-n-g för mycket chokladglögg igår kväll och således var ganska tunga i luvan idag. Nu är det mesta handlat, återstår egentligen bara frukt och grönsaker... ja, åsså godiset förstås. Det vågade jag inte handla redan, då tar det nog slut innan julafton. Vi insåg då vi var klara, att vi åkt i grevens tid... På vägen där ifrån var det så fruktansvärt mycket folk!!!

Efter handlandet tog vi en hamburgare på McD, och satt och tittade ut på det, minst sagt, obehagliga busväder som blåst upp medan vi handlade. Plötsligt fick vi se en liten pojke som gråtande irrade runt på parkeringsplatsen, men när jag var på väg att resa mig för att springa ut och hjälpa honom, dök det upp två vänliga själar som började hjälpa honom att leta föräldrar... Jag hoppas så att dom hittade varandra?! Detta är mitt personliga skräckscenario - att vi ska tappa bort varandra, och att barnen ska tro att vi gått utan dom, och därför springa ut ur affären för att leta efter oss... Jag påminner ofta om att jag ALDRIG skulle åka hem utan dom, och att om vi tappar bort varandra ska dom bara sätta sig ner där dom är! Jag letar tills jag hittar dom!!!

I kväll går den årliga julbastun av stapeln här hemma hos oss! P och hans gamla barndomskompisar bastar, dricker, äter pytt och spelar spel och musik, typ halva natten... Jag, A och J evakuerar och sover över hos farmor... Känns lugnast så faktiskt;-)

Fjärde advent imorgon då... Yey, det börjar dra ihop sig:-D

1 kommentar:

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)