söndag 6 juni 2010

Vårt kockämne!


"Mamma... Får jag hitta på ett recept till lunch?"

"Tja, vad ska det bli för nåt då?"

"Gräslökssoppa!"

"Jaha... Vad behöver du i den då?"

"Eeeh... Gräslök. Eeeeh... sås. Morötter... eeeh och makaroner..."

"Sås? Menar du det våta i soppan?"

"Ja..."

"Det brukar vara buljong!"

"Jaaa! Buljong! Åsså vitlök!"

Sagt och gjort! Alfons skred till verket, skalade, klippte, hackade och fräste alla ingredienser. Jag tipsade om lite vitpeppar, vitlökssalt och en skvätt mjölk, och sedan var gräslökssoppan klar! KANONGOD!!! Hela familjen åt med god aptit, och han var mäkta stolt! Han verkar ha känsla för det här med att laga mat!

Dessutom fick vi rabarber av Leif och Milla idag, så efter middagen åt vi en god rabarberpaj! Jag tyckte att jag sockrade tills jag skämdes, å sedan lite till! Ändå hade det inte gjort nåt om det varit mera! Tack snälla ni för rabarberna! De var finfina!

Bellmanuppdatering!
Det var urinvägsinfektion! Nu ska hunden medicineras i tio dagar och dessutom har Peter fått undervisning i ehuru man tvättar snorren på en hund med särskilt preparat... En uppgift vi ska ägna oss åt två gånger om dan i 10 dagar... Yeeepeee! NOT! (Å där försvann dryga tusenlappen i ett flygande fläng... o så roligt!)

Helgen är slut IGEN... de går så förpillrat fort förbi! Inte tycker jag att jag fått mycket gjort men...

Det var allt, and be carefull out there!




1 kommentar:

  1. vi fick ju papper på vad allt kostat i fredags hos veterinären. och vad det var som kostade. inklusiva specialkost mm. ISCH!! inte kul!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)