torsdag 10 juni 2010

Ängsliga...

Imorgon ska Johans fritids på en hemlig resa hela dagen...


Jag vet inte om det är en arbetsskada men då vi såg utrustningslistan för dagen, och såg att både badkläder och fiskeutrustning fanns med, ja då kippade vi lite efter andan...

Det känns INTE bra att ha vår "daredevil" till son tillsammans med 40-talet (?) övriga barn i ett sammanhang där en olycka kan hända SÅ lätt! Detta är absolut ingen kritik mot den personal som har modet att fara på en sådan här resa, men av egen erfarenhet VET jag hur svårt det är att hålla koll på alla. Man har AVSIKTEN att göra det, men det är fysiskt omöjligt ATT göra det.

Sedan känner jag också mitt barn... Han blir så himla ivrig och tappar all tillstymmelse till omdöme när något är tillräckligt häftigt, spännande eller kul. Jag litar helt enkelt inte på honom.


Är jag en hemsk mor nu...?


Vi är i alla fall två föräldrar som enades om att jag skulle ta ledigt imorgon och följa med på resan. Det var antingen det, eller att inte låta honom åka alls...


Johan är inte så särskilt nöjd... Han accepterade det, men han är inte nöjd!


Han får åka själv i bussen, ta hand om sin egen packning och allt det där.


Jag tar egen bil och ligger lågt...


Jag ska göra mitt yttersta för att inte vara pinsam eller på nåt sätt förstöra det roliga...

Jag vill ju bara att han ska leva!

1 kommentar:

  1. Åh, lugna dig - går säkert bra. Filippa åkte på läger med sitt dagis i tre dagar och med sig hade hon bla badkläder, fiskeprylar OCH en "leatherman" med antalet knivar. Gick kanon trots att de var runt 60 ungar.
    Förstår att hjärtat slår men det blir jobbigast för dig, och tänk när åren går...
    Förmodar att han är åter nu-hel o vacker o att alla de andra barnen överlevde de med. Det är nu man är vuxen, när spänningen i livet är när kidsen åker på utflykter o läger =)

    KRAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)