måndag 31 januari 2011

Sömn, Korv och Rock´n roll!

Helgen som gick...

På lördagen väcktes jag av familjen kl 12!!! Hade lugnt kunnat sova ett par timmar till men...
Det är lite dubbelt det där med att sova länge. Å ena sidan är det ruskigt skönt,
men å andra sidan retar jag mig på att dyrbar ledig tid med mina kära bara sovits bort... well, well!
Jag skjussade Alfons till en pysselträff med mormor. Han har axlat mitt scrappbookingintresse, och gör riktigt fina alster! Johan lagade köttfärssås och spagetthi till hela familjen till middag. Tänk att dom är så stora nu att dom kan göra sånt?!

På söndagen gick vi upp vid 8 tiden, och sedan var det ett hårt schema som stundade.
Först skickade jag ut ungarna i spåret jag skidat upp åt dom runt ägorna, och under tiden skulle jag fixa en eld så vi kunde grilla korv. Det skulle visa sig att jag behövde skotta upp en gång för att ta mig till grillplatsen...
Alfons undrade varför jag inte kröp på snön som han gjorde, och då svarade Johan:
"Därför att mamma väger flera hundra kilo mer än oss, och då håller inte snön!"
(Skitunge...;-)) Jag bet ihop och fortsatte skotta!

Till sist var elden fixad och vi kunde börja grilla...

Johan fixar en grillpinne.

Johan grillar korv. Alfons grillar köttbullar.

Å här huggar han in på en korvbit!

Senare kom kompisen Ida på besök...
Hon och grabbarna skulle träna inför "Brånsstjärnorna", och rockade loss i vardagsrummet!
♪♪♪♫ "Born to be wiiiiiild" ♫♪♪♪


The leadsinger!

 
Trummisen!


Gitarristen!

...sen tog hela bandet en paus och drog på bio!
Vi såg Megamind, käkade popcorn, och hade det i princip hur bra som helst!

På kvällen hostades, snorades det och klagades på halsont...
Jag fick dåligt samvete och tänkte att det kanske blivit lite mycket idag...

Nåja, idag får grabbarna stanna i sjuksängen åsså hoppas vi på snart tillfrisknande!

Det var det det...

3 kommentarer:

  1. Oj vad jag saknar dessa goungar! När är tillställningen? Det skulle vara kul att se. Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Du kan ju be ungarna kika lite i pappas bok som innehåller lite schyssta moves - som ett extra komplement till framförandet alltså ;)

    //sis

    SvaraRadera
  3. My good! Är du typ VÄRLDENS BÄSTA MAMMA eller? Trots att du väger flera hundra kilo! Wow, Camilla - dina barn kommer att minnas detta och göra detsamma för sina barn, dina barnbarn alltså. Sug på den du! =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)