torsdag 27 januari 2011

Skämmigt!

Vi kan lämna min åsikt om hemläxors vara eller inte vara, till ett annat tillfälle...
Nu är det så att barnen i ettan får läxor varje vecka, och då ska ju den göras.
Matteläxa till tisdag, och läsläxa till torsdag.
 Igår påminde jag min son om att göra kontrollfrågorna till texten i läsläxan.
"Oj! Den har jag glömt lägga i väskan!"
Jag förklarade att han fick be om ursäkt i skolan, och be om att få lämna in den på fredag istället. OCH att han skulle lägga ner den i väskan...

Efter middagen idag ropade jag till Johan att han skulle sätta igång med läxan.
"Var är väskan?" frågar Johan
"Jag vet inte! Var la du den när du kom hem?" säger jag.
"Den är i pappas bil!"

Pappan var dock inte hemma, ty han var på ett möte inte allt för långt bort...
Jag promenerade iväg för att hämta väskeländet...

Väl hemma (nu under viss tidspress med tanke på läggtid osv) hojtar jag åt pojken
 att sätta fart, och komma igång!
Jag börjar plocka fram mappen som läxan vanligtvis ligger i, bara för att upptäcka att den inte ligger där...

"Men läxan är ju inte här!" utbrister jag.
"Oj! Ja just ja! Den ligger på ett bord i skolan..." svarar  Johan!

Åh guuuud vad jag tycker att det är skämmigt att läxan inte blivit gjord den här veckan!
...sen kan vi lämna min åsikt om hemläxors vara eller inte vara, till ett annat tillfälle!!!

3 kommentarer:

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)