torsdag 4 november 2010

Kära återseenden, och ny "släkt"!



Malmö 28/10 - 1/11 2010


Min vän Ewa och jag träffades på fredag förmiddag. Härligt att få spendera ett par lunchtimmar tillsammans, prata och uppdateras! Vi gick en utbildning tillsammans för ca 20 år sedan, tappade kontakten men har funnit varandra igen det senaste året! Häftigt!
Efter lunchen skulle hon köpa en blomma till en kollega, så vi slank in på en blomsteraffär. Den hade den pretentiösa texten "10 000 sorters blommor" skrivet ovanför dörren, men själva butiken såg inte mer ut än ett hål i väggen... Vi gick in ialla fall. Det visade sig dock inte vara nåt skämt, för om man gick en trappa ner öppnade sig ett underjordisk landskap precis hur stort som helst! Inredningen var också helt galen som du kan se på bilden ovan... För att citera Ewa "Det känns som om jag är med i en Tarrantino-film!"
Tack för lunchen Ewa! Det var härligt att ses!


Jan och Sissel.

Efter mötet med Ewa bar det iväg med min syster Monica och systersonen med tåg till Ängelholm. Där hade vi stämt möte med vår halvbror Jan som har sina föräldrar där. Jan var ju och hälsade på oss i somras, men Monica och Jan har aldrig träffats tidigare. En mycket glad överaskning var att han hade med sig sin familj. Fästmön Sissel, hennes son Kenneth och Jans son Kevin.
Så roligt att få träffa er!


Kenneth, Kevin och Gunnel.


Jan och Esko.

Vi blev så fantastiskt väl mottagna hos Jan och hans familj! Det bjöds på god mat och fantastiskt fika!!!
Klart det kändes lite pirrigt till en början men det gick fort över, och blev helt och hållet trevligt!
Man kan nästan säga att vi nu fått en lite utökad "släkt", som jag gärna träffar igen!
Tack för er gästvänlighet!

På lördagen kom min gamla vän Jessica ner till Malmö från Helsingborg, där hon bor. Vi lärde känna varandra i New York för 22 år sedan då vi båda var Au-pair där. Vi har hållit kontakten sedan dess, en kär vän! Denna gång hade vi en alldeles särskilt kul grej på gång... Musikalen "Spamalot" som Monica fixat biljetter till!

Jessica och Monica

Under dagen gick Jessica och jag nåt varv när vi shoppade och fikade. Sedan gick vi hem till Monica och gjorde oss i ordning innan vi gick på restaurang Mando och åt en god köttbit och drack lite rött!
Sedan knatade vi iväg till teatern... Jessica tyckte att de två kilometrarna var OBESKRIVLIGT långa, och Monica och jag gjorde oss lite lustiga över hennes brist på uthållighet men... Efter halva vägen började jag också gnälla, för mina nya stövlar gav mig djävulska skavsår TROTS att jag satt på Compeed-plåster i förebyggande syfte! Bummer!

Musikalen var jätterolig! Johan Glans, Hipp hipp-killarna och för övrigt hela ensemblen gjorde en kanontolkning av Monty Pythons "Heliga Gralen". Skrattsalvorna var många!

Då det hela var över var vi väldigt glada, men det var inte tal om att gå tillbaka. Det fick bli en taxi.
Taxichauffören drog igång en film på dvd:n "Den enda som kan rädda sverige är Jesus" med bilder på trasiga, tragiska, hemlösa människor, till tonerna av skithög musik med nån som sjöng att vi skulle "be för sverige"... Kändes lite som en partydödare faktiskt...
Bortsett från just det, hade vi en toppenafton!


På söndagen fyllde jag år.
Vi tog det lugnt hela dan. Monica och jag shoppade och gick på café.
Sedan hade vi det mest bara mysigt hemma...

Monica och David


David hade dagen till ära fått till knepet att sätta ihop duploklossarna till en pelare,
så det var han ganska absorberad av den här söndagen!


Monica, David och Jörgen
Finfamiljen:-)

David på sitt vrålåk "Blixten McQeen"
Är han inte den sötaste systerson man kan ha?!
Mosters stolthet!!!

På måndagen var det dags för mig att åka hem!
Tiden gick så fort att jag knappt hann med...

Visst är det härligt att komma hem till sina egna älsklingar också, men jag saknar er redan!

6 kommentarer:

  1. När jag ser Monica på bild är det som att se din mamma när ni bodde i Eskilstuna.
    Har setat och skrivit protokoll inte så roligt som du verkar ha haft i malmö.
    Hälsningar Inga-Britt Hellström
    Hälsa mamma

    SvaraRadera
  2. Vi saknar dig också. Du får komma snart igen! Det skulle också vara roligt om ni kunde komma allihop någon gång.

    Mosters stolthet har nu byggt ett klosstorn lika högt som han själv :)

    /Monica

    SvaraRadera
  3. Ja, helt klart fick jag alldeles för lite tid - miss u girl. Snart kommer jag till dig =)
    David... han påminner om två små killar i Vännäs helt klart, några som min dotter är lite svag för.

    Vad roligt att du fick ut så mycket skoj av din vistelse och vilket plus med dina syskon.
    Stor stor kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka härliga bilder, så roligt att se! Och lilla David är verkligen jättesöt!Du hann med mycket på dagarna i Malmö. Hoppas din vistelse var bra för ditt välmående också?! Något annat kan jag inte tänka mig. =) Kram från Camilla.

    SvaraRadera
  5. ohejba vad roligt och mysigt det ser ut som ni haft det! :)

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt att få hitta såna trevliga systrar! :-)
    Tack för att vi kunde mötas! En mycket enkel, trevlig och otvungen erfarenhet!
    Det får vi göra om! ;-)

    Kram Jan

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)