måndag 22 november 2010

Från andra sidan...

 Idag fick jag med kameran och tog en bild från andra hållet...
dvs från bron som brukar skymta långt borta på "utsiktsbilden".
 Jag måste säga att vyn tack och lov är vackrare från vårt håll,
men långt därborta syns vårt hus i alla fall.


Alldeles nära oss är ett bygge på gång. Man har grävt grunden, och under "regnperioden"
blev det ganska vattenfyllt där. När det frusit har detta blivit en utmärkt isbana.
Igår tog jag sats och skottade upp den! Det känns i armarna idag!!!
 Både igår och idag har killarna åkt på planen.
Dom älskar att åka skridskor och är väldigt duktiga på det!
Trots 17 kyliga minusgrader har dom åkt i en timme nu på eftermiddagen!
Det glädjer mig! Det är sånt barn ska göra!
Dom ska vara rosiga och gäspiga runt middagstid pga av utevistelse,
och inte sega, rastlösa och trötta pga av för mycket
stillasittande framför nintendo/dataspel! 

Jag vet inte vad du säger men,
är inte det här den vackraste november man kan minnas?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)