onsdag 17 november 2010

Brrrr!!!


Brrrrrr....
Väldigt kallt idag!
Tänk vad konstigt det är att man tycker att -18 grader är fruktansvärt,
men då vi varit nere på -35 ett tag i januari så tänker man att det börjar bli vår
när temperaturen stiger mot -18...
Allt är verkligen relativt! 

Tänkte att det var dags för en utsiktsuppdatering också...
Nu har isen snart lagt sig helt på båda älvarna.
Vindelälven var som vanligt först.
På nätterna kan man höra hur det smäller i isen.
 Nån dag tänkte jag försöka komma ihåg att ta ett kort från andra hållet,
så att du kan se vårt hus borta ifrån bron...
(Eftersom du förmodligen är väldigt intresserad av det...?!)

Bellman skakar som en liten maraccas i kylan, men verkar inte bry sig nämnvärt om det...
I morse fick han dock följa med och lämna barnen i skolan istället
för att vänta hemma i hundgården, där han brukar få sin frukost.
Mitt hjärta är inte helt gjort i sten...

Gårdagens "glada" överraskning bestod i upptäckten kl. 20,00, av en läcka i duschen...
Själva klacken, den som skjutdörrararna till duschen står på, verkar ha fått en spricka, och där under sipprar vatten igenom... SUCK!
Nu hoppas vi att det inte runnit in under mattan och förstört själva träet.
Peter tog isär dörrarna och skrapade bort gammalt sillikon från dom, medan jag skrubbade
bort det gamla från klacken. När jag ändå var i farten så skurade jag resten också,
samt rengjorde silen och OMG, vad äckligt det är!
Det som finns i springor där skjutdörrar på en dusch stått i 20 år är INTE mumsigt,
för att inte tala om silen... Ja, jag tror du förstår!
Ikväll ska Peter montera ihop det hela, och täta med lite fräsch sillikon och det ska väl göra susen?!
Till råga på eländet missade jag, pga denna akuta situation, slutet på
"Cougar town" (skrattfest) samt min nya favvoserie "The middle"!
Nåväl, hjälp oss hålla tummarna för att vi inte har en vattenskada i huset nu...


Ha en bra dag, och glöm inte mössa och täckbyxor:-)

4 kommentarer:

  1. jag gillar dina utsiktsbilder!!
    :)

    huvva det där med duschen. hoppas det inte är nå allvarligt. vi håller tummar och tår för er!

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig på att fota!
    Hoppas att allt är bra med er annars, vi SKA komma förbi nån kväll och dricka vaddetnuvarförnåt...
    Kram kram Milla

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Jag vidhåller, hellre sol, vitt och vackert med minus 15 än grått, lerigt, regn och "storm" och plus 6.

    PUZZ och håller givetvis tummarna för att lagen om all jävlighet ger sig nu. KRAM

    SvaraRadera
  4. Vackert! Jag hoppas verkligen inte att det är någon vattenskada... eftersom jag drömde att ni skulle få det för någon vecka sedan! Fy vad läskigt det skulle vara..

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)