måndag 16 augusti 2010

Nattning!

Jag ska fatta mig kort.

Efter den dagliga gärningen och fotbollsträning, sattes barnen i badkaret för en ordentlig tvagning, medan jag tillredde kvällsfika.

Efter fikat borstades tänderna och Johan påminde om att naglarna ju skulle klippas.
Han blev först, och då hans naglar kortats var det Alfons tur.


Höger lill - Alfons: OK, den får du klippa.

Höger ring - Alfons: OK, den får du klippa.

Höger lång - Alfons: OK, den får du klippa.

Höger pek - Alfons: Nej, nej INTE den!!!

Jag: Kom igen nu! Vik ut fingret nu så jag får klippa nageln!!!

Alfons viker ut fingret och jag klipper. Medan jag går över till höger tumme muttrar han:
Rackarns också, den som jag brukar peta kusar med!


Natti, natti!

5 kommentarer:

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)