lördag 7 augusti 2010

Altanen.

Jag har verkligen börjat älska vår altan...
Jag tog ju tag i det hela med att måla väggen, på altanen vit.
Det gjorde att den blev mycket ljusare (hur fånigt det än låter på ett inglasat uterum...)
Sedan möblerade vi lite med det vi har. Det vill säga trädgårdsmöbeln vi fick av svärmor i bröllopspresent, nån gammal loppisstol och lite blommor.
Kronan med stearinljus fick hänga kvar i taket, och det blev väl inget märkvärdigt precis men jag trivs jättebra härute nu!
Kvällar som denna när man kan ta med datorn, ett glas vin och sina tankar...
Då är här faktiskt gudagott att vara!
Jag har tagit en bild på min utsikt från "skrivarsätet"
Eftersom jag ville att du skulle kunna se utsikten över älven, ställde jag in kameran
på "nattscen"... Det var svårt och blev rätt så suddigt, men kanske förstår du
känslan litegrann ändå;-)

Good night!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt det ser ut, rogivande...Och du, tack för din fina kommentar på mitt senaste inlägg, den värmde och så verkar du förstått så bra vad jag ville förmedla. Hoppas du hade trevligt, när Monica var på besök! Kram.

    SvaraRadera
  2. wow! Vilken utsikt! Ser hur mysigt ut som helst!

    SvaraRadera
  3. ser ju supermysigt ut!! Där vill jag sitta nu på kvällarna och lösa korsord och dricka te :)

    Sv: jag har mycket jag vill göra. skulle vilja dammsuga och skura hela lägenheten. men det går bara inte. kan ju knappt böja mig ner en kort stund så... igår bakade jag muffins och fixade massa småsaker. idag ska jag försöka slappna av. och eftersom jag inte kommer att jobba något mer i år (förutom hålla i bamsegympa) så behöver jag som inte fundera på något annat förutom mig själv just nu :) UNDERBART!

    SvaraRadera
  4. vilken utsikt ni har, ljuvlig, nastan annu vackrare i skymningen

    SvaraRadera
  5. Åh det ser underbart rogivande ut - balsam för själen.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)