torsdag 15 april 2010

Lugnet lägger sig!

Detta har hänt!

Bellmans lilla minisvit i trappen, tycks fungera tillfredsställande! Hur skönt känns inte det! Två dagar har gått och jycken har, när vi kommit hem, varit där på samma ställe som vi lämnat honom... Perfekt! Han är ju inte skitnöjd när vi stänger om honom, men varken igår eller idag har han stått och skällt när jag kommit hem. Jag säger det igen, Perfekt!

Den nya väg som vi fått i anslutning till huset har äntligen tinat fram! Bellman och jag kan nu promenera utan störande trafik flera kilometer om vi vill. Det vill vi! Har inte mätt sträckan som vi gått några gånger, men eftersom det är stegtävling i kommunen har jag räknat steg... Tja, ca 6-7000 sisodär. Det tar ungefär en timme. Jag måste medge att jag känner mig ganska hurtig när jag ger mig ut klockan fem på morgonen och promenerar i en timme... Och trots att mitt dietande gått väldigt dåligt sedan påsk, så tycks det som om jag gått ner ett halvkilo de sista dagarna... Yey!

Världens bästa Ewa har varit ett moraliskt stöd i min "hundlämnarångest" och idag hade vi ett fint paket i brevlådan! En bok om hunduppfostran - jag tänker göra en kopp te och lägga mig och läsa den nu!

Tack Ewa, vad kul det ska bli!

Good night!

3 kommentarer:

  1. Kommer gå super. Precis som med barnuppfostran handlar det om att hålla ut, konsekvens och KÄRLEK. Det är nog bara hålla ut som ni kanske svajjat på men jag tror att det inte behövdes mer än källartrappen för att ni skulle komma ur det oxå =)

    En tanke som jag redan delgivit dig. Ju mer motion, ju mer kräver de, ju mer stiss. Det är huvudet som gör dem trötta, träning av huvudet. Man kan ALDRIG trötta ut en hund med promenader. Speciellt inte en jakthund.
    Klart ni ska ut och gå men en timma nu vid så ung ålder kan lätt bli ett krav på två timmar om ett halvår och så har du en hund som kräver en och en halvtimmaspromenader tre gånger / dag vid 2 år. Det klarar man sig utan.
    Det är hjärnan som gör dem trött, inte benen. Om du så cyklar ( inte före ett års ålder helst ) 5 mil och din hund stupar så lovar jag att han är hungrig att cykla/ springa 5 mil igen efter en halvtimma!

    PUZZ och hoppas Jeppes bok kan ge lite vägledning.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra att det går så bra!!

    SvaraRadera
  3. Haha läste just era inlägg angående paxningar. Gillar ordet nixning... men fråga Peter hur i hela friden man utropar en "nixning"? Borde jag ropa: Nix att inte... ? Detta blir en stor omkonstruktion i hjärnan..ojojoj.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)