torsdag 1 april 2010

Delmål 1 uppnått!

Efter jobbet idag for jag och storhandlade inför vår årliga långfredagstradition. Goda vänner kommer på middag, en av årets höjdpunkter, och jag tror faktiskt att det blir 10:e eller 11:e året i rad! I år har vi tänkt att prova ett par recept ur den nya landskapskokboken... Paltmuffins till förrätt och en renskavsgryta med heta hjortron till varmrätt. Gästerna tar med desserten! Hoppas att allt smakar mums fillibabba!!! Har vi sedan lite tur, kanske påskharen skuttar förbi med några påskägg?!
Påsken förväntas i övrigt bli lugn. Man kan ju hoppas att det regnar intensivt om nätterna så att snön nu försvinner snabbt. Vi kommer att ägna oss huvudsakligen åt hunduppfostran, och att träna Bellman på att vara ensam längre och längre stunder... Det är hjärtslitande, då han ylar, men han vill väl och redan nu tycker jag att vi kan se att det går bättre. Nätterna till exempel, sover han nu själv i köket, även om Peter och jag turats om att sova på en madrass utanför... Vi flyttar den längre och längre bort och snart kanske vi kan lämna honom?!
Mycket godis och god mat förväntas också förstås! Bantningen får ligga på is några dar - och delmål ett är ju uppnått... 10 kg till den 1:a april.... Det blev faktiskt 11!
Glad påsk. kära du som läser detta:-)

5 kommentarer:

  1. grattis till nedgången! Vad härligt. Jag är lite smått avundsjuk nu då jag enbart går upp och upp och upp...

    SvaraRadera
  2. Det är bra Zandra, allt är som det ska! Pytte växer och frodas, Härligt!

    SvaraRadera
  3. Grattis till kilon - underbart. Och vad bra ni jobbar med lillkillen. Låter som en grym påsktradition oxå. Själv betyder lixom påsken inte så mycket längre. För mig är ju påsk, lixom jul, förknippat med snö och sol och takdropp. Dåligt med det här... här har vi mulet, grå himmel, kall snål blåst och 6 grader. Dessutom är dottern hos pappa - tredje påsken i rad jag inte firar med henne =(
    KRAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Men vad du är duktig! Här pekar det också bara uppåt.. Det låter supermysigt med er fina tradition! Bellman kommer säkert att bli superduktig, se bara till att få mycket tid med honom i början! Kram

    SvaraRadera
  5. Tjolla
    vad duktig du är som klarat av gå ner så mycket, hur har du burit dig åt, vill oxå !
    Ska försöka med GI, men har svårt att låta bli allt godis...
    //Milla

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)