lördag 31 juli 2010

Not a happy puppy...


Stackars Bellman...
På torsdagens morgon vaknade vi upp och möttes av detta...

Bellman hade fått en REJÄL ögoninflammation!
Familjens planerade fiskeutflykt fick skjutas på framtiden, och istället bokades en tid hos veterinären. Vi fick komma vid 14-tiden.

Större delen av dagen deppade hunden.

Väl på veterinärstationen fick vi vänta en timme på vår tur, och sedan förväntades jag hålla en sprattlande stövare då man rengjorde ögat på honom... Inte mitt livs lättaste uppgift! Håret sprutade av Bellman i hans stressade tillstånd, och jag blev alldeles svettig!
Följden av detta var att jag var helt luden då spektaklet var klart!

Nå, vi fick medicin, och på fredagen såg det genast bättre ut och jycken var muntrare.

I morse möttes jag av en Bellman som tuggat sönder blixtlåset på min nya handväska
(använd en gång), pulveriserat allt som låg i handväskan, och vid "ertappningstillfället" var han i full färd att tugga upp min plånbok...

Inga vänliga ord kom ur min mun... Inte ett enda ett!

Så nog är han "back in buisness" alltid!

2 kommentarer:

  1. Ja jag håller med Maria. Han är ju tyvärr så förgrymmat söt. Även med ögoninflammation.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)