söndag 16 maj 2010

Det här är livet!


Lite sjukt har det varit... Johans förkylning tog ny fart, och gav honom feber! Aptiten var helt frånvarande och han hade ont i magen redan till lunch på fredagen. Han varken åt eller drack, och på lördagkvällen så spydde han... Magsjuka?! Vem vet, men frisk är han inte, så imorgon blir vi hemma...

Bortsett från detta har helgen varit fantastisk på många sätt.
Den inleddes med en trevlig bröllops-/40årsfest på fredagkvällen och följdes sedan av underbart väder hela helgen!

Igår och idag har jag grejjat i rabatterna. Tagit bort gammalt, torrt och dött, så att det spirande nya gröna kommit fram. Jag har även planterat många vallmorötter!



Idag har jag dessutom tränat hårt med mitt flugspö, och jodå... det går framåt! I skrivande stund är höger lill- och långfinger samt tummen ömma av blåsor... Men kul är det!

Alfons och jag avslutade kvällen med att hoppa på studsmattan en stund...
Stilstudie av en, allt annat än, spänstig 41-åring!


















...och en super-duper-atletisk 5-åring!

















När vi låg och pustade ut på studsmattan, sa Alfons plötsligt:

"Det här är livet..."

"Vad är det som är livet?" frågade jag, "...att hoppa?"

"Mmmm... på studsmattan... med morsan!"

♥ Det kändes ganska fint att min pojke tänkte så!♥
PS. Detta inlägg ser förjävligt ut, men tro mig... jag har VERKLIGEN försökt att få bilder och text att sitta ihop på ett naturligt sätt... I säkert 1,5 timmar har jag hållit på. Nu är jag förbannad och ger upp! Go´natt! :-Z

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder av vacker mamma och hennes son. Kärlek helt enkelt och det förstod Alfons så enkelt så... =)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken mysigt inlägg. det blev man glad av att läsa! hoppas att eran vecka blir som eran helg var. toppen och mysig trots sjukan.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)