söndag 17 april 2011

Landskapsfågel


Killarna och jag satt i bilen på väg från ICA
då jag fick se en storspov ute på en äng!
Jag jublade och vi började prata om storspoven!

Som den pedagog jag nu är, började jag berätta om att sverige är indelat i landskap
och att varje landskap har en egen landskapsfågel.
I vårt landskap "Västerbotten" är just "Storspoven" landskapsfågel:

Johan: Typiskt, jag som vill att det ska vara blåmesen....
Alfons: Jag skulle vilja att det var giraffen...

?!




God söndag på dig:-)



4 kommentarer:

  1. Våren är underbar! Fåglar är underbara. Du är underbar. Barn är ändå bara underbarast!!! Min söndag blev plötsligt mycket gladare :-))))))))))
    Kram från Iris

    SvaraRadera
  2. jag som önskar att det kunde vara pungskvätta'n.. eller vänta nu..
    kanske strutsen, eller nej.. nu har jag bestämt mig. jag tycker helt klart det borde vara renen! :)
    HAHA!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)