torsdag 5 maj 2011

O ve(d), O ve(d)!!!

Here we go again...
Lass ett av tre levererades idag...
Gu´ så kul det ska bli att lassa in, INTE!!!
Hade jag obegränsat med kosing, skulle vedeldning inte vara mitt 
1:a alternativ till varmhållning av kåken!

Nåja!

Helgen närmar sig igen, och denna vecka blev relativt kort.
Har varit hemma med Alfons igår och idag, eftersom han fått svinkoppor.
Ungen är ju frisk, men smittsam, och det är ju kanske det bekvämaste
VAB-konceptet?!
Vi har mest myst och pyst. Personligen har jag streckläst en bok, vilket var
länge sedan, "Hanteringen av odöda" av John Ajvide Lindqvist.
Jättebra och ganska kuslig. Nu är jag inne på "Människohamn" av samma författare, och den verkar också lovande!
Men imorgon blir det jobb igen, medan Alfons är hos mormor.


Min stora stiliga pojke♥

Grabbarna tog en fotbollsmatch på kvällskvisten. 
Först roddar dom med målen...


...och sedan var det avspark!

Irritationen låg tät, varför jag gav upp och gick in... Min hjärna höll på att förvandlas
till pölsa av allt gnäll spelarna emellan, och matchen blev inte långvarig!

Lyckligtvis förbättrades stämningen efter att luften rensats lite senare...
Finns faktiskt inget värre än då de,
som man älskar mest av allt, hackar på varandra hela tiden!

Klart slut vargtjut:-)



1 kommentar:

  1. Men se det positivt, du behöver ju inte ens hugga veden =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)