torsdag 24 februari 2011

Jubileum!

Igår, den 23:e februari, var det 10 år sedan Peter och jag blev ihop!
Det ville vi fira förstås!
Vi är ganska bra på att "fira" saker, och då gör vi det oftast med smörgåstårta.
När vi vill fira ordentligt blir det champagne till:-)

Så här gick det till när vi träffades:
(som om det är intressant egentligen?!)
Av ett par kompisar blev jag bjuden att komma med på en jobbfest som dom skulle ha en fredagkväll inne i centrum. Jag minns att jag egentligen var ganska osugen på att gå, men jag for i alla fall.

Det var mycket folk på festen, och bland dessa fanns Peter.
Vi hamnade i samspråk på festen, och på puben som vi senare gick till. Det var trevligt!
När det var dags att gå hem skrev Peter sitt telefonnummer på ett avrivet cigarettpaket, och gav mig...
Nu känner jag mig själv så pass väl att jag visste att jag inte skulle våga ringa, så jag ryckte åt mig pennan och skrev mitt nummer på andra sidan och lämnade tillbaka lappen! Han såg snopen ut!

På lördagkvällen var jag precis på väg till några vänner på middag, när telefonen ringde. Jag kände inte igen numret, och anade att det var Peter så jag svarade inte... Varför?
Jo, därför att min skjuss stod utanför och väntade, och det skulle låta som världens sämsta ursäkt att slippa prata med honom, om jag sa att jag var på väg ut! Han lämnade dock ett meddelande, så på söndagen ringde jag honom och vi gick på NK och fikade!
Nu var ialla fall jag lite intresserad...

Ett par dagar in på följande vecka talades vi vid, och Peter hade blivit rejält förkyld. Han var sjuk och hemma från jobbet. En dag (kanske onsdagen) gick jag ner på stan, handlade en påse clementiner, en ask "Emser" och en Bamsetidning, och sedan ringde jag och frågade om jag fick komma och hälsa på?! Det fick jag! Jag överlämnade mitt "hemma-från-skolan-kit" och drack lite kaffe en stund.

När jag skulle gå undrade Peter om jag ville komma och se melodifestivalen med honom på lördan, och så blev det... Det var den 23 februari 2001, och "Lyssna till ditt hjärta" vann!

Jag blev kvar där hos Peter, och sedan dess har vi i princip bott ihop!
I augusti 2001 förlovade vi oss, i december 2001 köpte vi huset som vi flyttade in i i april 2002.
I februari 2003 föddes Johan, och i november 2004 föddes Alfons!
I augusti 2007 gifte vi oss!

10 år har gått fort, och ändå är det som om vi alltid kännt varandra... Det är en bra känsla!!!

♥Hoppas vi får ha varandra i 100 år till♥

5 kommentarer:

  1. vad kul att få läsa historien om hur ni blev ihop! mysigt värre!
    den 6:e Maj så är det 10 år sedan som jag och Min D träffades och blev ett par. :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Grattis till er båda!

    Älskade Brånsstjärnorna. Det var så fint att se hur stora de blivit... och modiga! Jag saknar dem så!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint! En riktig kärlekshistoria. Tack för att du delade med dig - det värmde! Kramar till Er båda från Iris

    SvaraRadera
  4. Men vilken mysig kvällsläsning jag fick, det värmde i hela kroppen :)Kom att tänka på nåt samtal vi hade nån gång hösten 2009. Du sa att det kan "gå väldigt snabbt och vips har man barn och hela faderullan"! Jag trodde ju inte det skulle hända mej, men så "vips" hade jag också det, ja fast inget hus då såklart :) Många kramar! /Maria T

    SvaraRadera
  5. Ens tvillingsjäl finns därute för oss alla tror jag bestämt. Jag tror ni hade tur och fann varandra. För nog är ni det, som gjorda för varandra!
    Jag önskar er miljoner stjärntals år ihop <3

    KRAM

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)