fredag 17 december 2010

Ooops!

En hel vecka sedan jag skrivit något...
Nu får jag visst skärpa mig!

Veckan har gått i köldens tecken. En dag hade vi -29 grader, och det var så kallt
både ute och inne att man egentligen bara ville gråta!
Men vi är ju vikingar, så vattenkokaren får gå för fullt, dunsockarna
sätts på fötterna och massor av filtar läggs på ungarna i sängen!
Igår svängde det och blev plötsligt -2!!!
Huset, som ständigt ligger 48 timmar efter i värmereglering, är en bastu! Så nu vill
man helst gå klädd i t-shirt och kortbrallor...

Det rullar på med jobbet. Igår kändes det faktiskt riktigt bra! Hoppas att jag ska komma in i
rutinerna snart?! Kan dock inte komma ifrån att jag känner mig lite tom och menlös...
Kanske är det helt normalt efter en kraftig dipp som den jag haft?

Från och med fredag väntar dock en lång julledighet:-)
Det ska bli härligt att få vara ledig med familjen.
Det bästa av allt är att världens bästa syster kommer med sin familj idag! LÄNGTAR!
De stannar tills annandagen och jag ser fram emot att få umgås ordentligt.

Vad julpyntandet beträffar har vi fått ligga lågt i år. Det är helt enkelt inte värt det, med hundens tuggtendenser och allt vad det innebär!
Adventsljusstaken är i alla fall i ordning - den är ju lätt att flytta bort då vi lämnar huset, och igår fick jag dessutom iväg några julkort. I tid för en gångs skull!

Julafton firas hemma hos oss, och jag hoppas att vår släkt har överseende med
den sparsmakade dekorationen i år?!


Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. jag som absolut ÄLSKAR julen har i år kommit lite på sidan av... det har hänt andra saker som gjort att jag inte riktigt kunnat njuta ordentligt.. men man gör sitt bästa.

    och jag älskar att skicka julkort, det är ju så roligt att få julkort så jag vill skänka den glädjen till dem jag känner.

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)