söndag 19 december 2010

Bilkörning

Ibland blir det smärtsamt uppenbart vilken typ av värderingar man förmedlar till sina barn...

Som idag...

Pojkarna och jag hade sovit över hos farmor.
Dels för att det är mysigt, och dels för att fly Peters årliga julbastu som pågick här hemma i går kväll. 
När vi runt lunchtid rullade ut på vägen och närmade oss en rondell, så fick jag inte stopp på bilen.
Från vänster kom en pick-up i hög fart, jag bromsade men min bil bara gleeeed på den snorhala vägen rakt ut i rondellen. Som tur var hann jag, under ett par sekunders illtjut, 
manövrera bilen så att vi kom undan och vidare åt höger utan kollision!

Efter någon minut sa Johan:
Mamma... han trodde nog att du var en kille!
Jasså, sa jag, tror du det?!
Ja, annars skulle du ju inte göra en så där galen sak i trafiken!

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)