onsdag 17 augusti 2011

Smaken är som baken!


Du som känner mig vet, att något bland det
tråååååååååååååååååkigaste jag vet är att vika tvätt!

En annan sak som jag upplever som extremt tråkigt, är
att hitta på och tillaga, vardagsmiddagar...

Idag nådde jag "rock bottom"!
Är potatisbullar och bacon ens människovärdig föda???

Minimal arbetsinsats är det i alla fall...
Tjoff, tjoff, tjoff ut med skiten på en långpanna bara,
och så in i ugnen 20 minuter!

Barnen var extatiska!
"Mamma, du är världens bästa kocktant!"
...och vidare:
"Om du skulle vara med i Mästerkockprogrammet, då skulle
du vinna! LÄTT!!! Du är VÄRLDENS bästa kocktant!"

Johan tryckte i sig inte mindre än åtta (8!) potatisbullar!
Helt sjukt!!!

Nåja man får ta till sig berömmet, men kan inte annat undra än
vad det var som gick fel?
Dessa pojkar, som åt nästan allt i matväg som småttingar, är nu rätt petiga
men blir lyriska då dom serveras potatisbullar?!

Vojne, vojne...








3 kommentarer:

  1. Fast som vardagsmat är det helt ok, tycker jag. Vi äter det också ibland... Kram.

    SvaraRadera
  2. Vi äter gärna det ibland,är ganska gott och väldigt lättsamt att göra.

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem. Har nu införskaffat mig lite nya kokböcker och det fungerar!

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)