måndag 15 oktober 2012

Tydlighet!



Jag tyckte att jag hade läget under kontroll i eftermiddag.
Handlade köttbullar och makaroner efter jobbet och innan fritidshämtning.
(Snabbgjord middag före scouterna)
Hämtningen gick fort, vi var snart hemma och 16:40 var middagen påbörjad...
Då ringer telefonen! Maken har fått bensinstopp!
Jag fick stänga av spisen, dra grytor åt sidan, åka och köpa en bensindunk
och sedan föra den till Peter som stod vid sidan av E 12 ungefär en mil hemifrån...
 
Väl hemma igen var klockan 17:25 och det var inte längre gott om tid att
laga middag innan grabbarna skulle vara på scouterna kl 18!
Jag sa till pojkarna att gå upp och byta om för scouterna
så att dom inte hade det kvar då dom ätit!
 
Sagt och gjort...
 
Då dom kom ner i köket var båda två omsvidade i
rena jeans och tröjor direkt från garderoben?!
 
Eeeeh... ?!
 
När jag sa "byta om för scouterna" menade jag kanske inte riktigt så!
Jag var mer inne på underställ, joggingbyxor, varm tröja och så...
 
Men det är klart... Det sa jag inte...
 
Jag får jobba på det där med tydligheten tydligen!!!
 
 
 
För övrigt höstar det rejält nu... Inte sant?!
 
God afton:-)


1 kommentar:

  1. Sköna sköna barn! Länge sedan jag var in här, kul läsa ikapp. FInfina bilder! Tydlighet i all ära men även planering i form av tankning kan ju vara på tapeten att ta upp på nästa familjeråd =)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)