söndag 9 september 2012

Fototriss-Mönster

Heja!
 
Nu var det ett tag sedan jag trissade...
Veckans tema är "Mönster" och efter att ha besökt en skördemarknad idag,
hämtar jag min inspiration i de härliga grönsaker jag inhandlade:-)
 
Broccoli
 
 
 Blomkål
 
 
 ???
Kvinnan som sålde denna korsning av blomkål och broccoli
till mig, berättade förstås vad den heter... men det har jag glömt!
Vi kan kalla den Bloccoli;-)
 
Denna vecka är det tävling med priser från photowall
så då får jag väl hoppas lite extra!
 
Fler mönstrade trissar kan du se här!
 
Ha en skön söndag:-)


7 kommentarer:

  1. Vilken fin och härlig triss!
    Sista bilden ser riktigt läcker ut, och blomkål och broccoli är gott, så den där korsningen är säkert jättegod den också :)
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Broccolo eller Romanesco..mmm den är läcker o tjusig att titta på..fina mönster helt klart

    SvaraRadera
  3. Läckert på alla sätt o vis. Tänk, jag var lite inne på samma spår ett tag då jag just alla tre i kylen! Men jag fixade en gratäng på de istället!

    SvaraRadera
  4. En smaklig triss ;)
    Tänk. VI till o med ÄTER mönster ;)

    SvaraRadera
  5. För ett par år sedan köpte jag en sådan broccolo bara för att den var så vacker, kommer dock inte ihåg hur den smakade :)
    Jättefina bilder med genomgående grönsaksmönster!

    SvaraRadera
  6. Härlig grönsakstriss igenom :) Men jag gillar bara att äta blomkål av dessa ;)

    SvaraRadera

Det är så himla roligt att få kommentarer på inläggen, så lämna GÄRNA en :-)